Laku noc - Dobro jutro

Verkligen sovdags nu men först en blogg om eftermiddagen. Lika härligt väder = flipfloptoffor, ovan = skoskav = obra. Annars så är det nu mitt i natten, morgonen 22 grader varmt. På dagen idag gick vi till fästningen, borgen, där bilden nedan är tagen med utsikt över Donau. Kvällen inleddes med härlig middag på en fin restaurang och prisläget här är billigare än Sverige, speciellt med kött typ grillad kalkon som kostade 80kr för en stor bit. Vatten och läsk kan hittas för fem kronor för en liten flaska; billigt utan att vara överdrivet billigt. Imorgon ska jag försöka, trots tre möten, försöka lära in serbiska-glosor jag snappat upp. Imorgon möter vi delvis en dam från SRS partiet med typ motsvarande Nationaldemokrater i Sverige som inte gillar Kosovo och även möte med en NGO som jobbar med försoningsprocessen efter kriget. Nu börjar solen gå upp och det är dags för mig att sova. Fortsätt kommentera och skicka SMS. Laku noc Marcus, Dobro jutro Srbija!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tjena kusin :)

Härligt du verkar ha det och väldigt spännande, fortsätt uppdatera ;) KRAM

2010-06-10 @ 07:24:05
Postat av: Balkanblogg av Marcus

Hej kusin! Ja det e riktigt spannande shit, du ser ju allt som hander :) Kraam

2010-06-16 @ 08:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0