Välkommen!

Då var det äntligen dags! På tisdag den 8 juni lyfter planet mot Balkan; först Belgrad i Serbien sedan Mitrovica och Prishtina i Kosovo och slutligen Sarajevo i Bosnien och Dubrovnik i Kroatien.

På schemat under dessa två veckor står bland annat besök på ambassader, Non-Governmental-Organisations som bygger upp länderna efter kriget, möten med höga politiker, studenter och journalister, polisinsatsen EULEX, svenska militärstyrkan KFOR och internationella krigsdomstolen ICTY. Utöver detta så blir det turista, sola och testa nattlivet i städerna.

Nu pågår den sista planeringen med våra kontakter och resan i stort. Tack till alla mina vänner som hjälpt till med tips och tankar!

Jag vet inte hur internettillgången kommer vara när vi är ute och reser men jag bloggar så ofta jag kan via SMS. Kommentera sjukt gärna med tankar, tips, tankar och tips.

/Marcus, Utrikespolitiska föreningen Uppsala



Världens vackraste plats? Dubrovnik i Kroatien


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0