Via sms: Ska försöka beskriva denna unde...

Via sms: Ska försöka beskriva denna underbara kväll i ord. Sitter på en jättenice, fin restaurang som heter Pishat. Atmosfären är som i vilket varmt turistland som helst, känslan är liknande en sen kväll på typ Mallorca men skillnaden är att vi är i Prishtina, har flera sköna journalister med oss och pratar allt möjligt om Balkan. Underbar mat, samtal om inte bara konflikter men också om gemensamma saker och historia och kärlek.. Bara en liten grej som fattas men jag kan inte klaga på en fin, varm kväll på en härlig resa! Vi ses! Dotinimir


Kommentarer
Postat av: Christer

Ni verkar ha en mycket spännande resa med många olika möten med personer som kan berätta hur det är att leva i de samhällen ni besöker. Häftigt eftersom det finns mycket gammal kultur och historik här, och en turbulens som vi inte är vana vid hemma i Sverige. Vad är det som du upplever mest oväntat så här långt ?

2010-06-14 @ 10:57:02
Postat av: Soso

hhahahah detta va det bästa inlägg för gissa vad Pishat betyder på ett visst språk.....hahah kiss;) du verkar ha det jättetrevligt, vi saknar dig här hemma njut av din resa och gör allt jag inte skulle gjort;)kram på dig falafelsmörgås/ soso

2010-06-14 @ 21:14:12
Postat av: tina

mackan inte dotenimir, det är naten e mir om du menar godnatt :P

2010-06-14 @ 21:24:14
Postat av: Balkanblogg av Marcus

Chrille: Ja verkligen inget man e van vid i Sverige. Mest ovantat e nog kanslan man fick nar man var i Mitrovica, hur en bro kan dela folk, mentaliteter och social standard, speciellt efter att dessa for inte sa langesen bodde sida vid sida.



Soso: Haha du ar dig lik. Haha allt du inte skulle gjort okej jag ska forsoka..



Tina: haha nej jag menade dotenimir som i "ha det bra". Nu far jag dock lagga ner albanskan eftersom jag nu ar i Sarajevo och det ar dags for Bosniskan :)

2010-06-16 @ 08:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0